Nature Strikes Back

Valg af verden og karakter

To forskellige verdener med forskellige karaktere

Nature Strikes Back er et lille spil jeg udviklede i samarbejde med fire andre på MMD studiet. I spillet indtager man rollen som en pingvin der skal finde og samle et værktøj op, før man kan komme i mål. Der er to levels med stigende sværhedsgrad. Spillet er udviklet i Unity 3D LINK TIL SPILLET

På MMD studiet var jeg del af valgfags-linjen 3D, hvor der afsluttende indgik et eksamensprojekt. Opgaven lød “Create a pitch for a game concept”.

Min gruppe og jeg kom hurtigt frem til, at omdrejningspunktet skulle være klima forandringer. Vores målgruppe endte med at blive børn fra 5 år og op. Klimaforandringer er en af de helt store udfordringer i dag og i fremtiden, så vi ville gerne introducere temaet til helt unge på en sjov og underholdende måde. Konceptet var altså klart, spillet skulle kunne oplyse børn og unge om et alvorligt tema på en måde børn kan forstå.

Karakter udvikling

Karakter udvikling

Angående visuel fremtoning og styling af spillet, så valgte vi at det gennemgående design skulle være i stilen Kawaii. Kawaii er en japansk stilart som kan betegnes som sød/cute. Kendetegnene for stillen er runde former og klare farver.

Vi har udtænkt to verdener og fire karaktere som ses på øverste billede. Vi har dog nøjes med at udvikle én verden og én karakter, nemlig polen og pingvinen, da rammerne for opgaven ikke tillod andet.

Spillets plot er, at verden er truet af global opvarmning og hovedkarakteren er den eneste der kan gøre noget ved det. En stor fabrik er i dette tilfælde skurken som skal bekæmpes.

 

På hver level er der lagt et værktøj ud som pingvinen til sidst skal bruge til at nedkæmpe fabrikken, eller rettere, konvertere den til en miljøvenlig fabrik der ikke forurener miljøet.

 

Comments are closed.